Dag 01 – Presentera mig själv

Yes.
Jag är jag, unik och one of a kind. Enkelt. :)
Sanna Victoria Johansson, har en mamma (Ina) och en pappa (Rickard).
En syster som heter Petra, min bästa vän och vi håller jämt ihop. För det mesta ;)
En pojkvän/sambo - Morgan. Alltid känns enkelt och så självklart med honom. Han och jag. Såklart :)


Född 1988-08-08, ett datum som jag alltid får kommentarer om. Det är roligt, men efter si sådär 22 år så har man hört det flesta. Hade en gång en vän som är född på dagen ett år tidigare, vi har alla 12 siffor i personnumret exakt lika. Fast en siffra är omkastad :) Ganska freaky men roligt, att just vi skulle träffas och bli vänner. Men nu har hon flyttat till Stockholm och vi har sedan år tillbaka glidit ifrån varandra.

Född och uppvuxen på Ersboda i Umeå, på våren det året jag skulle fylla 17 flyttade jag hemifrån. Till en källarlägenhet på Haga med mitt ex. Fast då var vi ihop. Bodde där i.. ett och ett halvt år? Flyttade sedan till en tvåa lite längre ned på Haga (för övrigt samma hus som Morgan bott i, fast några år tidigare :D Ödet alltså.) Bodde där drygt ett och ett halvt år sen blev jag och exet just ex, sen en kort visit på typ två månader i Hörnefors med Morgan. Efter det blev det en trea på Sandbacka i typ ett och halvt år (igen!) men nu har vi köpt hus i Hörnefors och bor där sedan drygt tre veckor tillbaka. Det är alldeles underbart :)



På högstadiet hade jag jättebra poäng så när jag valde till Fordonsprogrammet på Liljaskolan i Vännäs var
det nog en hel drös folk som tyckte jag var kokobahibas. Men vad bryr jag mig om det?
Det var lack jag ville gå, så då är det väl klart tjejen ska lära sig lacka :)
Så blev det, men fordon är verkligen inte en svår linje att klara, så jag läste några extrakursen och
gjorde klart massa kurser mycket tidigare. Jag menar, hallå! Matematik A på typ tre år? Please!
Tog Engelska B som extrakurs i tvåan, men jag var enda som gjorde det.
Så det var en liten klass. Bara jag :)
I och för sig bra, fick ju alltid hjälp av läraren :)
Gick ut gymnastiet med drygt 3100 poäng, istället för 2500. Bra jobbat, Sanna!

Hade sånt jävla flyt när jag slutade skolan att jag fick ett sommarvikarejobb på Motorcentrum, som blev ett vikarie som blev ett tillsvidareanställning. Som blev en uppsägning pga varsel efter 1½ år. (whats up med 1½ år och jag alltså!) Där träffades jag och Morgan, han jobbade på plåten.
Han sa upp sig där och började jobba på Umeå Van Service i september 2008,
i december samma år fick vi varslet.
Den 17 december, just innan julledigt. Vilken julklapp va?
Så efter två månader fick vi sluta, nästan halva företaget. Tråkigt. Men så blir det ibland. 17 februari var
sista dagen och 18 februari började jag på Autolacken. Peppar peppar, men än så länge har jag haft tur med jobb. Inte vart arbetslöst en enda dag sen jag slutade skolan för fyra år sen.


Vad tusan finns det mer som "'är jag"?

Tror att jag tänker på ett annat sätt än "andra" gör. När jag känner dofter tänker jag det i färg.
En parfym kan vara mörk intensivröd/brun eller en blomma kan lukta pastellgrönt.
Liksom? 
Jag kan somna ungefär exakt vart som helst hur som helst när som helst. Vid ett flertal tillfällen har jag somnat hos frisören, på en konser (fast det var en bra!) i stolar ihopkurad till en boll, medans jag sitter vid datorn, medans jag läser.. You name it!
Spelar absolut ingen roll om jag sovit 3 eller 13 timmar, blir jag sömning måste jag sova.
Har börjat ana ett mönster dock. Med risk för att låta egocentrisk, men blir min hjärna ostimulerad (till exempel om det är flera personer som pratar om nåt jag inte bryr mig om) så somnar jag. Eller när jag helt enkelt blir uttråkad. Det är på flera sätt en bra egenskap.
Jag blev ärligt talat förvånad när Morgan förklarade för mig att han inte kan somna direkt han lägger sig på kvällen. För det gör ju jag. Direkt jag lagt mig under täcket somnar jag. På en sekund alltså.
Så trodde jag det var för alla. Men det visade sig att jag varit en aning naiv där.
Ödets nyck igen: min syster har sömnproblem. Koko!

Det här blev fasligt långt.
Mig själv är ju enda ämnet jag kan allt om, så jag skulle
nog kunna skriva flera sidor.
Men nej, ikväll är inte den kvällen.

Kommentarer
Postat av: Petra

Du glömde berätta att du är Spillaren med stort S.

2010-12-04 @ 20:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0