Dag 04 – Vad bjuder jag på för mat?


Ja, vad blir det då för mat?
Är egentligen inte så duktig på att laga eller baka föda. Men jag försöker och provar och exprimenterar.
Fast har dock några få paradrätter:

Spagetti och köttfärssås
(senaste är med köttfärs, paprika, färska champinjoner, rivna morötter
, gul lök, krossade tomater, creme fraiche, vispgrädde och salt & grönpeppar)

Korvstroganoff
(korv, tomatpure, gul lök, grädde, creme fraiche, salt & grönpeppar)

Men kan slänga ihop lite annat basic också, tycker om att laga mat. :)
Så skulle jag bjuda på mat så skulle Spagetti och köttfärssås vara ett säkert kort..
Men förmodligen skulle jag försöka spejsa till det lite och göra nåt lite lyxigare.
Gillar att bjuda och bli bjuden på mat, är roligt att äta tillsammans!

Men ja. Jag försöker iallafall. :)
Känns som att det inte finns mer att tilläga till detta inlägg.
Fick bli kort och relativt koncist :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0