Dag 11 – Mina syskon

Jag har bara ett syskon, Petraplutt.
Vi är sammalika och umgås nästan jämt. :)
Har alltid väldigt roligt tillsammans även fast vi är så olika. Kanske just därför vi funkar rätt bra ihop?
Jag är slarvpellan som gestikulerar lite för yvigt, pratar lite för fort och tyst och dräller en aning för mycket. :)
Petra däremot är väldigt skötsam och prydlig, ganska lillgammal och skriker "akta gångaren!!" när man kör 30 meter ifrån någon på en trottoar och hon kramar & vrider sina händer så dom blir vita och tjuter när man sladdar :D
Hon tar ens skräp och håller i/lägger i väskan tills hon hittar en sopkorg och om man ändå skulle hinna slänga sitt skräp/tuggummi på backen innan hon märker det får man megaonda ögat av henne :P
Men hon är den enda som kan översätta mig till andra, när jag pratar för fort och för sluddrigt och för tyst.
Då kan hon iaf höra vad jag säger :)
Morgan är också duktig på det, men inte som henne. ;D







En del tycker att vi är jättelika varandra, att det syns att vi är syskon.
Medans andra tycker raka motsatsen :)
Undra hur det kan vara så?
Om vi blir lika varandra till utseendet om man känner oss båda?
Det spelar egentligen mindre roll, för hon är ändå min syster.
Min närmaste släkting, finns inget som är så identisk mitt dna som hennes.
Förhoppningsvis får jag leva ett långt liv med henne i det, vill inte
ens tänka tanke på att vara utan lilla P. :(

Jag älskar dig, bästaste Petra!
Vad skulle jag göra utan dig? <3



Kommentarer
Postat av: Petra

Yeah, du och jag Sannasolstråle, BFF fosho! :D

2010-12-14 @ 18:43:28
URL: http://monsterbajset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0