Dag 13 – En vanlig dag hemma hos mig

En vanlig vardag eller en vanlig ledig dag?

Hm.
Fanå, svårt. Ingen dag är ju densamma lik direkt..

Måndag - fredag:

Väckarklockan ringer 05:20 typ.
Snoozar till 05:50. Gör mackor till morgonfikat, borstar tänderna och så, åker mot jobbet.
Släpper av Mogge på Västerslätt sen åker jag till Ersboda. Jobbar till 16:00, hämtar Morgan som slutar 16:30.
Ibland gör vi ärenden, ibland jobbar vi över. Annars  åker vi hem halv fem.
Hemma gör vi middag, fixar sånt som ska fixas - tvättar, diskar, sånt grejs.
Ser lite tv, film eller nördar vid datorn. För det mesta lite för sent, så man blir extra trött morgonen efter.


Lediga dagar:

Helgdagar börjar ibland med fest på fredagkväll. Jag gillar att festa på fredagar, då känns helgen längre.
Vaknar ganska bra tid på lördagen, oftast vid 9-10.  Då brukar vi ligga i sängen och se tv till typ 12-13. Skönt :)
Sen gör vi grejer, fixar här hemma (se; tvätta, städa, diska dylikt) eller far och handlar lite.
Ser kanske nån film. Lagar middag.
På helgerna äter vi oftast bara brunch, en lunch som är som frukost för det är första målet för dagen (Fast vid lunchtid :P  ), och middag.
Ibland blir det fest på lördag också. :) Så blir det ibland.


Det är väl typ vanliga dagar för mig/oss.
Jag lyssnar även på radio på jobbet, via mobilen alltså. Alltid Morgonpasset <3 på morgonen, sen är det lite olika om jag fortsätter höra på live-radio. Annars lyssnar jag på nedladdat från Sveriges Radios app, väldigt många dokumentärer.
Kan varmt rekommendera deras dokumentärer, riktigt jävla intressanta. Lyssnar även en del på Alltinget, som ett fråga-vad-du-vill program som sänds regionalt i Göteborg. Och på P3 Kultur, jag gillar Johanna Koljonen :)
Lite allt möjligt alltså :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0