Tisdag

Känner mig mycket duktig :)
Igår gjorde vi värsta middan med älgköttbitar som legat och mojsat till sig i marinad hela dagen, potatisgratäng och grönpepparsås. Delish!
Och ikväll gjorde vi spagetti och köttfärssås. Har lagat köttfärssås 4 gånger i mitt liv och alla gånger är under senaste halvåret typ :P
Varje gång gör jag lite olika så jag ska hitta den perfekta såsen och ikväll använde jag:
  • drygt ett kilo köttfärs
  • en krossad tomatlåda
  • en creme fraich Mexican-Chili
  • 3 dl vispgrädde
  • 1 lök
  • 1 riven morot
  • krydda med grönpeppar och salt

Det blev bästa köttfärssåsen hittills :)
Men både jag och Mogge blev jättemätta.
Och vi fick med oss en matlåda med prinsesstårta från Simons födelsedagsfika som vi ska mumsa i oss till efterrätt, tillsammsans med lite nybryggt kaffe.
OCH har tvättat lite ikväll också.
Vi är bäst alltså :D



Ska försöka lägga in en bild till varje inlägg, får se hur länge jag orkar med det. :P
Men jag tycker det är roligare om man får se nå bilder också :)


Gymnastiska Bonnie :)

Kattgymnasten :D

Vilda tilda

SötVilda :)

Kommentarer
Postat av: Petra

Hahaha, grönpeppar. Andreas har tagit sig in i ditt huvud. :)

2010-01-27 @ 12:06:13
URL: http://monsterbajset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0