Tors - Lör

I torsdags stannade jag kvar på jobbet och målade högra skärmen som var kvar till Dustern. Blev lite avigt, då skärmen som satt där var sämst och vi köpte en ny. Men Mogge var ändå tvungen att fixa lite på den, så fick till jobbet typ samma dag bärgarn kom och hämtade Dustern från jobbet då jag var klar med den. :D
Meeen iallafall, nu är den lila :) Bara det mattsvarta på ovansidan som är kvar.






I fredags hände det inte så mkt speciellt.
Fick väääääääärldens stöt på jobbet, slipade en plastlist med maskin och fick en jävla lurving när jag lade listen på ett bort där. Fy bubblan, blev alldeles vimsig av stöten :S
Jo, blåvolvon startade inte heller när jag skulle hem. Fick skjuts hem av Anderas och sen for jag, Mogge och Petra till jobbet och fick till slut igång skorven.
Vart lite tvärstressad, hade bokat besiktningstid idag 12.00, hade ju vart bajsigt om bilen gått sönder dan innan :P



Idag vaknade vi tidigt och for till McDonalds för deras goda frukost, dom har delikata toastar med ost och skinka. Muuuums! :)
Sen for vi på Bilfrakt och fixade lite inför besiktningen; byte regskyltar, tog bort extrahjusfästena och försökte fixa glappen i bakluckan så skyltbelysningen funkar hela tiden. Som det är nu funkar det ibland, ibland inte.
For på bilprovningen sen och som tur var fick jag en kille som jobbade där medans jag jobbade på Motorcentrum. Så han kände igen mig, eftersom vi hade två besiktningstider per dag fem dagar i veckan.
Jag hann vara där ett antal dagar under mina ett och ett halvt år på Motorcentrum.
Besiktningen gick iallafall mycket bra, fick bara en anmärkning på skyltbelysningen.
Och en bra att veta på att den vänstra krängningshämmaren hade "bristfällig fastsättning" eller nåt sånt.
Sanning är att den var av, helt av. :D
Och det skramlar från stötdämparn bak och ett hjullager är dåligt. :P
Haha, äh. Jag är då nöjd, behöver ju inte besiktiga förrens om ett år och då är det inte ens min bil längre :)

Sen hämtade vi Petra plutt och drog på garaget. Mogge fixade lite med toppen medans jag och Petra spexade runt lite, som vanligt :D

Petra är en varulv!

Målade även blocket och oljetråget, blev självklart mycket bra. ;)


Ska eventuellt tillbaka på garaget, får se hur det känns. :)
Är en del jobb kvar att göra, ska ju fara på ett sjujävla äventyr med Dixie i sommar var planen ;)
Men juuuust nu ska jag se slutet på Americas funniest homevideos. X´D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0