Torsdag

Jamen idag var jag och gjorde Petra sällskap när hon fyllde i sin tatuering, så då passade jag och Mogge på att boka en tid för tatuering ;)
Yeejh!
Om en veckan, nästa fredag har jag min sittning. Vad jag ska göra får ni se sen :D
Morgan har sin tid den 18, så det är en bit bort. Men han ska hinna hitta en design till sin tatuering.. Han ska bygga ut den han har på armen och göra en halvsleeve typ :) Sötplupp. :]
Längtar som tusan, ska bli spännande att se hur det känns. Mina fyra tidigare tatueringar har ju alla varit på väldigt känsliga och ömma ställen, så nu är planen att sätta denna mellan skuldrorna :)



Hittills:








Nu sitter vi och ser på Sveriges Värsta Bilförare. Hahaha, åh i love it! X´D
Jag är då evigt tacksam till de jobb jag haft och har, där jag måstat köra massa olika bilar varje dag. :)
Och backa och knöla sig på trånga ställen inne och ute..
Och inte minst köra bilar med en blå plast tejpad istället för framruta, bilar utan backspeglar, bilar utan rutor med plast tejpad dit istället... allt möjligt som gör att man ibland inte ser ett skit.
Låter kanske inte så himla svårt, men hade du sett hur det ser ut på mitt jobb hade du hajjat :P
Ur en port kör man framåt ut ur själva jobblokalen ut till ett stort tält (typ kallförråd) och därifrån backa ut till en inhängnad gård fullt med bilar. Ur andra porten kör man framåt rätt ut utan att behöva backa, men den porten är väldigt liten så man måste typ vika in backspeglarna på alla bilar man kör ut. Och ibland gör vi tvärt om, vi kör in bilar i jobblokalen istället för ut. Så då måste jag backa in i porten som är så liten :P Men hittills har det gått utan problem :)

Och när jag jobbade på Motorcetrum körde vi ju massa bilar ut och ut ur bilhallen, in och ut ur kallförrådet.. :) Det var lite läskigt först, men man vänjer sig och man blir för jävla bra på att köra massa olika bilar, man lär sig ganska fort vart olika bilar börjar och slutar :)
Motorcentrum sålde ju också amerikanska bilar, typ GM, Chrysler och Jeep, och det drygaste var ju när det komma såna nybilar. Iallafall när det var vinter ute och bilarna hade kommit efter 16:30 på en fredag.. För då när man komme till jobbet på måndagmorgon var nybilarna väldigt översnöade för det mesta, och dom bilarna komme alltid på sommardäck. :/
Så då var det bara att klä sig järnet, ta med en borste och gräva sig fram till bilen. I nio fall av tio startade såklart inte bilarna, dom var ganska känslig på sånt. Fick dom stå längre än en vecka så var det slut smet i de där kassa batterierna :S
Då fick man plumsa tillbaka och hämta en batteribooster och gräva sig fram till huven och starta bilen. När det var klart var ju bara problemet att ta sig lös från snöhögen som blivit runt bilen.. På den tiden hann jag bli ganska duktig på att som "jucka" lös insöade bilar. :D Haha, alltså gasa och sen rulla tillbaka i sina egna spår, sen gas och sen rulla tillbaka sen mer gas. Så höll man på så tills  man var lös. Drygt!
Sommardäcken bet aldrig speciellt bra på snö.. Sen fick man försiktigt, föööörsiktiiiigt, köra till Shell (7-11) och tanka i 15 liter soppa. För bilarna komme alltid med ungefär 1 kapsyl soppa i tanken. Snåltarmar på fabriken. :S
Men som sagt, det gick det också. :) För här är jag, jag överlevde även såna saker :D

Två rader Avisbilar efter julledighet. Bläh.

Kommentarer
Postat av: Ninni

tusan ta dig om du tänkt göra samma som jag xD skrattar! jag är så sjukt hädiskt galet sugen på en ny! fu bubblan! och ännu mer sugen blir man ju då man VET vad man vill göra :D du måste skicka bild till mig då du gjort den :D kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0