Fredag

Åh, jösses. Jag smälter bort i lägenheten :S
Blir så vansinnigt varmt här på sommrarna.. Vi bor ju högst upp i en hörnlägenhet, men sol som går upp på framsidan av huset, runt gaveln när vi har sovrum/badrum/vardagsrum och sen kvällssol på baksidan av huset där vi har vardagsrum/balkong.
Så efter veckans +27 graders tempratur inne om nätterna så tror jag det kommer bli en svettig sommar..

Ikväll blir det nog nå äventyr, är ju så förbannat bra väder och det är heeeeelg!
Vi var utan vatten inatt/morse. Skumt. Men har kommit tillbaka ieftermiddags, så jag fick duscha. Tur :D
Och ovan på matlagning som jag är så hade jag tänkt steka kycklingfilé till middag, fast frysta. Tänkte att det är ju bara att ta direkt från frysen - som köttbullar :P
Ack så fel jag hade. Det var ju typ en hel jävla kyckling i förpackningen, skulle ju tagit ett dygn att steka..
Och såklart hade jag redan börjat koka riset, så fick panikrota igenom yttepyttefrysen vi har.
Där fanns det mest gamla bullar och rostat bröd, men hittade några köttbullar längst in så det fick bli det.
Köttbullar med jasminris, chilicurrydressing och lingonsylt.
Blev faktiskt godare än det låter :)

Lyssnar på Hank Williams. Egentligen inte bästa sångaren som funnits, men han gör som väldigt vemodiga och lite sorgsna låtar. Fast som ändå lite käcka. :)
Åh, hittade han på Youtube.
Vilket såklart ledde till Johnny Cash - Hey Good Lookin´
Och vidare till Hank C. Burnette och HAN har gjort mkt bra musik.. Åh, wikifebern kryper närmare!
i <3 Youtube!
Åh, speaking of which, så satt jag, Mogge, Emil och Seb på Vita Björn igårkväll och tog en öl.
Det hela slutat väl ungefär med att ALLT blev ett "skogsturken"skämt. :´)



Welliwell, nu väntar vi bara på Sebastian så vi kan dra på garaget och fixa och trixa lite innan kvällens bravader!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0