Lör - Sön

Åh, vilken helg. :)
Nåja.
Igår låg jag och bästkakan i sängen ända till 17. Det var skönt :) Sen hämtade vi Petra och Sebastian och for till Max för lite bakismat, behövligt. Efter det åkte vi till Tomterna för att hämta Mogges Van, och efter lite trixande och fixande fick grabbarna igång bilen så brummade vi till stan och Västerslätt för att lämna den på Van service.
Lämnade sedan Petra och vi fortsatte på nya äventyr, började med att jag körde runt och skulle köra rakt fram tills det blev en korsning där jag var tvungen att svänga höger eller vänster, grabbarna bestämde håll.
Till slut var vi på gamla täftevägen och körde med Dixie (vars lägsta punkt typ är oljetråget,
och det är väldigt nära backen). Det var ju som ett äventyr i sig, för vägen var inte direkt fräsch och
fin och jämt och rak...
Men det gick fint, körde sakta i alla hål. Såklart! För försiktighet är ju praktiskt taget mitt mellannamn.. ;P
Hur som helst, efter att ha kört där mitt i jävlar ingenstans i vilket kändes som en mil så komme det upp en bil i värsta rallyfarten (kändes det som) och låg bakom oss.
Jag dog nästan!
Jag menar, hallå! Vad är det för en som är ute och kör mitt ute i skogen på en väg som lämnar extremt mycket övrigt att önska med en ny bil (var en nyare golf)? Vart skulle han? Liksom..
För den där vägen är då rakt inte en genväg.
I min hjärna spelades alla skräckfilmer jag någonsin sett upp. Kunde nästan höra hur han startade motorsågen och knäppte på sig sina hängselbyxor med gammalt blod på.. :´(


Hur som helst gick det ju bra, vi blev ju bevisligen inte styckmördade och flådda. Men läskigt var det!




Idag gick vi upp tidigare, vid elvasnåret. Slängde i en maskin tvätt och for ned på stan, till Brobergs där jag åt en delikat laxröremacka och Mogge åt en ost/skinkmacka. :) Sen träffade vi Petra och Adam, gick i lite affärer och sen gick dom för att äta och då for vi hem, tvättade lite mer och storstädade lägenheten.
YEAH!
Så nu är det dammtorkat, dammsuget och skurat. :] Kommer kännas extra skönt att komma hem från jobbet imorgon till en lägenhet som luktar alldeles nystädat :)
Ska även göra baconröra med pasta till middag så vi får nå matlådor.
Men jaja, ska lägga upp lite bilder från Valborg nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0