kasst!


Fasiken vad kass bloggare jag vart på sista tiden..
Men det är ju fullt upp med lilla vovven ju! :)
Och nu är han dessutom dålig i magen, det känns ... bajs. (höhö)
Ringt veterinären typ tre gånger om råd, så blir det inte bättre över helgen får jag väl ringa igen och ta det därifrån. Blä, vill bara att han ska bli bra!
Jaja, än så länge är han då pigg och busig så det går ingen nöd på honom än iallafall :)

Ska försöka ta kort på honom varje lördag också så man senare kan gå tillbaka och titta på fotona och se hur han vuxit :D



Har även googlat sjukdomsbilden av narkolepsi och upptäckt att det kan mkt väl passa in på mina konstiga sov"vanor"..
Tillåt mig att saxa från www.narkolepsi.nu:

"Dagsömnighet:

De vanligaste symtomen vid narkolepsi är onormal sömnighet dagtid med sömnattacker som är svåra att kontrollera. Sömnigheten kan vara oemotståndlig, och gör det svårt att förbli vaken även i situationer som kräver att man är alert och vaken, till exempel när man kör bil."

wikipedia.org:

"Sömnattackerna föregås vanligtvis av tilltagande sömnighet, och sömnen kan ofta skjutas upp med viljeansträngning till en början. Till slut blir dock sömnbehovet övermäktigt och patienten somnar även om han eller hon är mentalt eller fysiskt aktiv."

 

Stämmer in klockrent på mig. Har som jag tidigare nämnt somnat på konsert, medans jag blivit klippt hos frisören, direkt jag får tråkigt/är ensam, flera gånger på senare tid under tiden jag och Mogge spelat tvspel (Av förstårliga skäl blir han irriterad på mig och vill inte spela mer, men JAG vill. Blir så arg på mig själv när jag somnar, oftast märker Morgan det fortare än mig eftersom min gubbe blir stillastående i spelet..) och vid flera andra tillfällen. Kommer inte på alla gånger just nu. Men det är ofta.

Det står i och för sig också att läsa att narkoleptiker (?) kan ha svårt att sova på nätterna,  men det har jag inte.

 

 

Hur som helst, det är lite av flimmret i mitt huvud for now.

Hörs sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0