men påsk då!


Så sjukt skönt med långledigt!

Igår slutade jag tolv, så då brummade jag och Midas hem i väntan på Morgan som slutade klockan tre. Skönt att köra två bilar - då behövde jag inte vänta i stan :)
Iiiiallafall, när vi kom hem så satt vi och katterna på altanen ett tag och glassade. Sen lämnade vi kissarna åt att vakta (tveksamt intresse men hade ju inte haft en ovälkommen gäst så dom gjorde ju uppenbarligen sitt jobb..) så gick jag och vovve på promenad i skogen där han aldrig varit tidigare.
Han är riktigt duktig när vi är på nya ställen faktiskt.
Okej, till saken hör att ifall vi är på tomten så skiter han fullständigt ifall jag går iväg - han har absolut inget intresse av att hålla koll på mig då.
Men hur som helst, när vi är på nya ställen - som i går i skogen, så är han väldigt lyhörd på mig och kan gå framför mig i kopplet men har öronen bakåt hela tiden och vänder på huvet typ vart femte steg för att verkligen kolla så jag är med. :)

Färgade även håret på mig själv igår och bara det är ju som en förbannad kamp. Tar ungefär tre timmar och är svinigt drygt. Jaja, men det blev ju bra iallafall :)
Efter det åkte vi in till stan via Stöcksjö där vi svängde in och gjorde bytesaffär med Mogges jobbarkompis Erik; egentligen var det så att i umeälven varje vår ställer dom ut en flotte där man ska gissa vilket datum den kommer flyta iväg dvs det blir öppet i älven.
För ungefär två veckor sen när vi åkte in till jobbet en morgon så gjorde jag och Mogge ett vad. Jag gissade att den skulle tina bort innan den 20 april och Morgan trodde prick den 20.
Och den 18, i måndags, var flotten borta! :)
Yeeeeees!
Och som vinst fick jag en uppsättning 5½ tums fälgar till Amazonen :]
Eller alltså, jobbarkompisen Erik hade fälgarna men behövde ett verktygskåp. Som Morgan har.
Så Mogge bytte bort sitt verktygskåp för fälgar åt min bil :) Hurra liksom!

Jamen efter vi vart i Stöcksjö och bytt så åkte vi in till stan och hälsade på hos Masen där dom grillade :)
Hängde där några timmar och sen brummade vi hem igen.

Och för andra natten i rad har Midas inte behövt ut! :)
Han har vaknat vid halv fem bara, annars brukar han vilja ut två gånger. Ibland tre, men då försöker han lura mig.
Så jag är superhappy! :))))

Imorse gick vi en långprommis till ån också, eller så långt är det väl inte. Typ 500 meter enkel väg, om ens det. Men det var en ny väg så  han snosade och höll på. Verkligen toppenväder, vid åttatiden imorse var det +16 på solsidan :)






Okej, det blev långt. Men det är för att jag har ju info att informera om men har ju inte uppdaterat på evigheter :S
Idag ska vi till mormor och äta middag men mostrar och morbror med lilla kusinen.
Och starta igång min Ford!
Alltså inte Mondeon :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0