Lurad!

Är som du märker redan vaken.
Med en liten hundvalp så får man inga direkta sovmornar. Vilket i och för sig inte gör så mkt, igår var vi så trötta att vi gick och la oss klockan elva. Efter att ha somnat i omgångar i soffan :D
Just nu väntar jag bara på att affärn ska öppna klockan nio så jag kan handla lite frukostdetaljer..

Han försökte återigen lura mig att gå upp inatt, den förbaskade lilla korven!
Det är en klips jycke alltså!
När han vaknar på natten och behöver gå ut så gnäller han vilket leder till att jag vaknar och går ut med honom.
Det har i regel alltid blivit två gånger per natt.
Första gågen vid 2 tiden och andra gången vid 5 tiden. Och eftersom vår väckarklocka ringer kvart över fem så brukar jag då ta upp Midas i sängen så får han sova i ungefär en halvtimma i vår säng.
Och det är enda gången han får vara i sängen, under inga andra omständigheter får han vara där.
Första tiden när han hörde klockradion slå igång så blev han jätteglad och ville upp i sängen.
Eftersom han brukar vakna andra gången för att gå ut där vid femtiden, så tar jag upp honom i sängen då, strax innan väckarklockan ringer alltså.
Meeeen nu har han börjat lära sig det, att han kan få komma upp till oss tidigare än kvart över fem.
Så nu vaknar han och vill gå ut vid 2-3 tiden sen kan det gå typ en timma och så vill han gå ut igen!
Först tänkte jag bara "Men snälla lilla trynet du var ju nyss ute.." men han gnäller på och man vill ju ogärna chansa och INTE gå ut med honom. Jag menar, man vet ju aldrig.
Så en timma efter första nattpinket går vi ut igen och direkt jag släpper ner honom på gräsmattan så springer han in igen!
Han behövde inte gå ut!
Så ställer han sig vid sängen och kör sitt puppy eyes, men icket! Klockan är inte fem liksom.
Till slut lägger han sig till rätta iallafall och förstår att han inte får komma upp i sängen.
Så går det typ 45 minuter så gnäller han igen och självklart går jag ut med honom ifall han faktiskt behöver ut denhär gången.
Icket.
Han springer igen direkt igen och tror att nuuu ska han få ligga i sängen.
Nej.

HAHAHA, det är som roligt ändå. :) Jag menar, man kan ju inte bli arg på honom när det är jag som blir lurad. :D
Det positiva, förutom att han är smart, är att han har gått från att behöva ut två gånger per natt till en gång.
Och då menar jag behöva gå ut som i påriktigt behöva göra sina behov. Inte bara luras. :P
På helgen vaknar han även då vid femtiden, då får han komma upp i sängen eftersom det är som vår rutin - oavsett om det är helg eller vardag. Sen så vaknar han vid sjutiden på helgen och har lessnat på att sova i sängen, så då pussar och nafsar han på en.
Då går man såklart upp och så tidigt på helgen så orkar vi inte göra så mkt, sätter oss i soffan och surfar lite eller ser på tv. somnar lillkorven i soffan på en gång minsann och sover där i flera timmer, jag får vekligen skaka i matpåsen mycket för att han ska vakna och äta frukost. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0