Buhuuu

Vaknade imorse med en dov, bultande huvudvärk.
(det är verkligen sämsta möjliga sättet att starta en dag på - med huvudvärk..)
Tänkte och hoppas att det skulle ge med sig under dagen, och det gick väl ganska bra till där runt halv fyra i eftermiddags.
Då tror jag mitt undermedvetna började slappna av mer eftersom jobbdagen snart var slut.
Det bultade på mer och mer och det skar i hjärnan med allt ljud från verkstan :S

Och nu sitter jag här med en duktig migränvärk.
Jag avskyr det.
Spelar ingen roll om jag tar alvedon eller treo eller nåt helvete nu, för det är redan för sent.
Vill knappt röra mig för hela skallen dunkar och jag känner pulsen i öronen (speciellt i höger öra, huvudvärken är även den koncentrerad till höger sida. Skumt)
Har fått utskrivet migränmedicin men dom ska tas strax innan man får migränen, funkar förmodligen bäst för dom personer med sån slags migrän som ger ljusblixtar och sånt skit innan anfallet.
Men så har inte jag.
Så vad hjälper det nu då?
Det börjar som en vanlig huvudvärk som antingen går över eller blir värre och migränig.
Som idag. :(


Mår verkligen fysiskt dåligt av den här sortens huvudvärk, gör mig redo och står i startgropen för att springa och kräkas.

Näe, fuck this. Nu ska jag duscha.

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag har fått migränanfall några gånger och för mig börjar det med att en del av synfältet försvinner, jag får en stor blind fläck. Ganska behändligt eftersom man vet vad som är på gång men fruktansvärt obehagligt också när man är van att kunna se allt framför sig.



Hoppas det blir bättre snart!

2011-02-01 @ 22:07:23
URL: http://monsterbajset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0