Nördar


Sitter på skk.se avelsdata och kollar frallor.
Jävligt intressant och smart alltså.
Kan söka på en jycke och kolla sex led bakåt i stamtavlan!
Mycket givande läsande faktiskt :)
Även fast jag totalt nördat ner mig i frallor nu, men ändå..
Känns skönt att kunna kolla bakåt i tiden på olika kennlars hundar.

Till exempel; 1990 var det 24 registrerade fransk bulldogkullar.
2010 var det 122 stycken. Ganska mkt uppsving för rasen, eller vad man ska kalla det.

Lite tråkigt bara att hemsidan är ganska trög och långsam. HALLÅ!
Som att jag skulle ha all tid i världen liksom. (varför känns det så typiskt 80-talistiskt..?)


Jaja, ändå roligt att bläddra där :)
Jag är ju lite av en statistiktönt.




Morgan ser på tv 11, Iron Man. Han får dåndimpen av all reklam. Hiihi, förbaskade sötkorvas som sitter här och hytter med näven ;)

Kanske man skulle krypa till kojs snart.. Jag har ju nästav sömnproblem, men tvärtemot min systers sömnproblem.
Hon kan inte sova, jag somnar "för lätt"
Men på sista tid, eller rättare sagt igår, hade jag "svårt att somna".  (känner att jag måste citatteckan en del här eftersom det inte är ett problem egentligen. Faktiskt. :D ) eftersom jag inte somnade direkt jag la mig.
Så jag låg ett tag och vred mig. Runt 10 minuter.
Åh! Kommer ihåg så väl när det gick upp för mig att alla somnar inte direkt dom lägger sig vågrätt.
Det var nog ett år sen ungefär när Mogge berättade att han brukade få ligga typ 20 minuter innan han somnade.
Knäppt! Jag hinner knappt lägga huvudet på kudden.
Kan verkligen inte föreställa mig hur Petra har det som ligger sömnlös flera timmar på nätterna. Alltså jag kan ju förstå situationen men verkligen inte tänka mig hur det skulle kännas. Har hittills aldrig haft problem med att inte somna, snarare att jag somnar för lätt på för konstiga ställen.

En gång vaknade jag av min egen snarkning. Ganska lustigt.
Det enda jobbiga var att jag dagen innan hävdade i sten att jag icket snarkade, medans Morgan hävdade motsatsen.
Blev ju överbevisad. Av mig själv. :(
Han såg det till och med, så kunde inte mörka det heller. Förbaskade sleepyhead!
Det kassa med en (mig iallafall) är att om vi ser på film eller så och så börjar jag bli lite trött och tung i ögonlocken så märks det ju ganska fort, för det mesta, av Morgan. Och när han frågar om jag är trött så nekar jag alltid (har dock blivit bättre på senaste tiden), men ändå! Varför ska det vara så svårt att bara "ja jo jag är ganska trött, tror jag går och lägger mig" eller nåt sånt. Jag/man ska som alltid hålla på och mörka tröttheten, FAST det är okej att somna...



Oh my fucking god!
Råkade bildgoogla "sleepy kitten".
Big mistake!
Apsöta småparvlar och jag som faktiskt skulle gå och sova.
Fint, bra, toppen. Nu kommer jag fastna på att knarka gulliga ulliga kattungar.. :(


Kommentarer
Postat av: Petra

Du är en pajas Sanna, and i like it! ;D

2011-02-17 @ 16:13:01
URL: http://monsterbajset.blogg.se/
Postat av: Petra

http://existenz.se/out.php?id=31434



Iz ze zajt!



"Väldigt likt mig, tycker inte ni också det bloggläsare? Hihi ;)"

2011-02-17 @ 18:49:46
URL: http://monsterbajset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0