tgif

Thank god it's friday!

Morgan somnade i soffan strax efter sju och katterna bara sover.
Vilket sällskap :P
Såg iallafall lite mer Little Britain, ååååhåhåhåhehehehe! X'D
Dom där tokarna alltså!

Har haft en dov huvudvärk nästan hela veckan. Har vekligen bara legat och puttrat, inte varit direkt störande. Som tur är.


Som vanligt kommer jag på tusen saker att skriva av mig om här men nu är det bara öken. Dumma hjärna.
Har fått låna en sjukt intressant bok av Andreas: Lugnande signaler, i samspråk med hunden av Turid Rugaas
Har inte läst hela än, men handlar iallafall om hundens signaler och vad dom betyder och hur man ska tolka dom.
Undra om även katter har ett liknande kroppsspråk..?
Det är ju inte flockdjur på samma sätt som hundar. Ska försöka hålla ögonen öppna mer på Bonnie och Otis.



Fick även en inlevelse i veckan men är dock väldigt svårt att förklara.
Kom på bara sådär att livet är ju verkligen det här som händer nu!
Varje jobbdag längtar man ifrån, det är som att man väntar på att livet ska börja.
Som att nu inte är akutellt, det handlar om framtiden.
Så då blev det klart för mig, verkligen, att varje dag som går
är en dag ur mitt liv som jag inte under några omständigheter får igen.
Även om min dag består av arbete som inte är lika roligt som att vara ledig
så är det ändå  en dag jag aldrig får igen.


Men nu blev det kanske lite väl melodramatiskt så här sent in på fredagkvällen.
Kanske borde göra Morgan med kattor sällskap i sängen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0