Dag 23 – Mitt hem

Home is where the heart is

Jag har hunnit bo på ett par ställen sen jag flyttade hemifrån.
Den röda tråden hittills har varit högst 2 år på samma ställe.

Flyttade hemifrån i maj, andra året i gymnasiet.. Då borde jag har varit 17..? Jaja.
Till en källarlägenhet på Vretgatan, Haga, där värmen gick sönder på något sätt en vinter så det var +13 grader inne.
Efter typ 1½ år bytte jag lägenheten mot en tvåa på Norra Ersmarksgatan, Haga (samma hus som Morgan tidigare bott i. Koko!) Flyttade inofficiellt till Morgan i Hörnefors i december 2008, men hade fortfarande kvar lägenheten. Tanken var att morsan skulle låna lägenheten tills hon hittat en egen, men så blev det inte. Då hade jag redan flyttat katterna, så då var det ju likabra att flytta till Morgan även om min lägenhet fick stå tom ett tag.
I februari 2009 bytte jag bort min lägenhet på Norra Ersmarksgatan till en trea på Sandbacka, dit jag flyttade med Mogge. Vi bodde där i lite mer än 1½ år, sen fick mamma och Petra ta den lägenheten när vi flyttade till vårt hus i mitten av november 2010.

Så mitt hem nu är ett rött hus med vita knutar i Hörnefors, ganska litet men perfekt för oss. 82 kvm med ett rum på vinden (väldigt 70-taligt) och källare med extra stort garage.
Stor hall, stort kök och stort vardagsrum, 3 mindre sovrum (+ett på vinden som sagt) och en jättefin toalett.
Megamysig stor inglasad altan, stor gräsmatta, jordgubbsland och växthus.
Här känner jag mig hemma, för första gången på länge.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0