Dag 24 – Det här får mig att gråta

Ibland har jag väldigt svårt att gråta, ibland kan det vara en låt på radion.
Kan gå flera månader utan ens extra fuktiga ögon.
Men å andra sidan kan jag ha en klump i halsen och brännande ögonlock flera gånger per dag.
Skumt.

Så det finns inget speciellt som får det att trilla en tår, faktiskt.
Är kanske oftast bara tillfällen och minnen som gör det kanske?
Jag vet inte.

Gråter nog oftare av lyckan än av ledsamhet..
Jag har funderat en hel del på det där, att det är som underförstått att man ska skratta i sociala samanhang med att gråta är som tabu. Men båda är ju känslor och båda är lika naturliga.
Som ett exempel; på en arbetsplats verkar du som en udda typ om du aldrig skrattar till skämt och dylikt.
Men om du skulle gråta eller ens vara sådär blank och röd i ögonen nån gång så skulle folk bara kolla lite konstigt på dig och tycka att du var en konstig prick.


Tror jag iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0