Småfranska

Ååååhåååhååå! :'(
Jag vill ha en liten småfralla NU!
Känns så jävla långt bort just nu, fy bubblan för att vänta.
(en av mina sämre sidor, otroooligt otålig)
Men ändå!



Har funderat lite på min plan att skaffa valp till semestern.. Det finns relativt få uppfödare av frallor och det blir inte så vansinnigt många valpar per kull heller så därför kan det faktiskt bli riktigt jävla svårt att hitta någon som vill sälja en valp åt oss lagom till vår semester..
Funderar på att istället ta ut en vecka semester när vi väl hittat en valp, till våren skulle jag tippa på.
Det dryga är ju att mitt jobb stänger typ 2-3 veckor på sommarn, så jag kan inte styra över mina fyra veckor som jag vill heller. :(
Eller så är alternativet att hitta en unghund alternativt ung vuxen. Men då kan ju det vara en problemhund ju.. Eller helt enkelt redan formad, så att säga. En valp formar man ju själv, men att ta någon hund som vuxit upp någon annanstans kan ju vara lite risky. Den kan ju ha olater och drygheter för sig som kan vara bökiga att träna bort. :S


Jaja, men en jävla sötkorv ska det bli i allafall!
Måste bara försöka planera och tajma och greja ipå lite.
Är så förbaskat jobbigt bara nu när jag surfar runt på typ alla kennlar och uppfödares hemsidor, och ser att en del har valpar till salu nu eller till senvintern, typ mars.. :'(




Otis är för övrigt en riktig charmknutte :D
När jag sitter vid datorn så sitter jag i soffan med benen på vardagsrumsbordet, som halvligger.
Då kommer han upp på min bröstkorg och lägger sig där. Och därmed basta, liksom!
Efter ett tag rullar han ut sig från boll-läge och ligger utsträckt alldeles under min näsa typ, mot min hals så jag andas in hans päls och ser bara halva datorskärmen :P
Men kan inte heller schasa bort honom, för snart är bäbistiden förbi och då är han för stor och tycker att det är töntigt att kela med mig, då kommer han bara vilka ligga själv högst upp på katträdet och sova med ett öga öppet.. :S

Kommentarer
Postat av: Petra

Mitt tips till dig Sanna är: Andas! Jag har också varit i den där perioden många gånger att jag bara måste ha en fralla nu, NU PÅ STUDS! Men andas och låt det passera:)



Och sedan: <33333 på lilla skrotis!

2011-01-04 @ 20:55:02
URL: http://monsterbajset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0