sådär ja!


Jag är inte preggo!
Hehehehehehahaha :D
När jag pratade med pappa för några veckor sen och berättade om våran helg (då jag var chafför) och att vi kanske hittat en valp (men det visste inte pappa, jag sa bara att det var något jag inte kunde säga än) så hörde jag ju hur det lät.. Hehe, så då spann jag vidare på det!
in your face! ;P
Eftersom inget är helt bindande innan man betalat och hämtat så ville jag inte säga något och jinxa allt. :)

Om man är lite uppmärksam på vad jag skriver så är jag faktiskt oftast chafför. Tycker det är så jävla skönt att vakna upp pigg dagen efter, och slippa må dåligt på natten :)
Plus att det är ju så jävla kul att köra bil också! ;)


Men iallafall, nu är det ju så att jag har en liten, skrynklig, rapande, hickande, fisande hundvalp i knäet och inte en människobebis på jäsning!
Och med all förberedelse inför valpen och allt jag har läst på om och hur mycket jag nött ut Andreas på jobbet med frågor, så har jag kommit fram till att en människobebis är nog inget för mig.
Jag freakar ju för fan ut av en valp - kommer jag klara det, blir det problem kan jag lösa det, vad betyder det om han gör si eller så, vad händer?!
Liksom.. :)
Och då är en hund trots allt bara en hund i 10-15 år, en bebis är ju för böverlen hela livet! :(
Vilken ångest jag får nu. Blä, det är så vansinnigt bindande!!



Hur som helst
Lufsenburgs The eye of Texas heter han på papper så att säga, men Midas lystrar han på. :)
Förra fredagnatten satte vi oss i bilen med sällskap av Petra och satte av mot strax utanför Stockholm (typ en mil från Södertälje) för att hämta lilla knytet!
Han blir 9 veckor imorgon (lördag) och när han inte sover, vilket han för det mesta gör, så busar han med Otis (yngsta katten). Ibland blir han lite hårdhänt, men å andra sidan vill inte riktigt Otis gå därifrån heller. :D
Kisse springer och vovve efter från köket till vårt sovrum, där vänder kisse och väntar på att vovve ska hinna med, sen räjsar dom tillbaka till köket :)

Jag har varit ledig i veckan för att vara hemma med lillkorven men nästa vecka får han följa med på jobbet :)
Vi var där och skolade in han lite i onsdags, det gick bra!
När jag öppnade ytterdörren gick han bara helt kavat in till fikarummet där alla satt och åt lunch, och han charmade alla ;P






Off topic:

Egentligen blir jag upprörd över att det ska vara så jävla underligt bara för att man inte dricker jämt..
Alltså jag dömmer ingen, det är oftast kul att va full, men något jag upptäckt nu när jag som sagt kör ganska ofta är att en del folk (inte mina närmaste vänner, men folk man träffar på fester och krogar)  verkligen verkar störa sig på att man/jag är inte dricker just den kvällen. Som att det är ett straff - att det är synd om en att man var tvungen att offra sig att vara nykter eller att man är dum i huvudet som väljer att köra.
Eller att dom försöker truga på en att dricka.
Please!

Som sagt, nu är det ju inte så att jag är helnykterist men jag dricker hellre om det är något speciellt som Wheels eller nån bandspelning eller så.
Till exempel så har jag aldrig känt behovet av att ta en cider/grogg en fredagkväll bara för att känna lugnet eller så som många andra gör. Jag har inget emot att Mogge tar en öl framför en film på kvällen när det bara är han och jag. Men har aldrig sett poängen med att göra så bara.
Ska jag dricka, ska jag bli full. Vet att det låter lite hemskt men en hemmakväll eller filmkväll eller allmänt lugn kväll så tar jag hellre en vanlig dricka :)
(Huvva vad gammal jag låter..)

Kan verkligen förstå att en del som ÄR helnykterister tycker att det är jobbigt med allt tjat och alla frågor om varför dom inte dricker.

Jaja! :) Nu ska jag nog äta en (eller två!) munkis ur den påse vaniljmunkar som vi fått av Morgans pappa Erik! :)


Kommentarer
Postat av: Martina

Hej!

Är här och kikar lite på din blogg, kul att allt går bra med lilla Midas. Ha det så bra!

Kram Martina & Berta

2011-03-22 @ 19:15:31
URL: http://martinaarnler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0