Funderat..

 
Såg filmen "Bobby" igår, som jag starkt kan rekommendera, handlar om Robert F. Kennedys sista tid i liv och utspelar sig på The Ambassadeur Hotel.
Då grubblade jag på det där med att faktiskt bara har ett (1) liv.
Det är så stort att jag tror att den mänskliga hjärnan inte kan ta in den informationen, man kan inte begripa och hantera det. ETT liv, du får bara EN chans. Och du blir inte yngre.
Finns ingen mening med att göra stora planer, för på en ynka sekund kan allt vara tvunget att omvärderas.
Vill man ha barn, skaffa det då. Vill man bo i hus, gör det då.
Vill man byta jobb, gör det då.
Visst ska man ha i åtanke de människor runt omkring sig, men man ska inte leva SITT liv efter någon annan.
Det kommer endast, och då menar jag endast, göra dig olycklig.
Självklart ska man inte gå runt och fundera på att man kan dö när som helst, men man är inte alltid kapten över sitt eget öde.
Brukar fundera på det när vi är ute och kör. Jag anser mig själv vara en bra chafför och alla jag vanligtvis åker med även så, men det finns förskräckligt många man möter i trafiken som inte är det pga olika anledningar.
Det tar bara en mikrosekund så kan någon ha kommit över på fel sida av vägen osv osv osv.
 
BLÄ!
Nääähäääedu, det är faktiskt fredag idag. Ska inte grubbla ner mig hur mkt som helst, nån motta får det vara.
Så därför lägger jag in en gullig bild och tänker ha en förjävla härlig helg!
 
 

Kommentarer
Postat av: sebastian

mycket bra skrivet !! hade det här varit facebook som jag velat ha facebook, hade jag tryckt på den stora gilla-knappen =)

2012-08-17 @ 20:01:59
URL: http://sebskonstigablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0