Amsterdam

Ser på Nyhetsmorgon och Elsa Billgrens "min stad" reportage, där hon åker till sin favoritstad - Amsterdam.
Och jag känner att jag inte varit rättvis i min åsikt om Amsterdam...

Vi var ju bara där ett dygn då vi körde från Paris på väg hem och då bodde vi på en asbra camping en bit utanför centrum, vid en ändstation till pendeltåget. Så vi åkte in till centrala Amsterdam med pendeln och buss, och det var SÅÅÅ varmt. Har på fullaste allvar aldrig svettats så mkt på så kort tid.
Centrum i sig var väldigt förvirrande med ingen uppenbar central punkt men vi hittade tillbaka till busshållplatserna som tog oss tillbaka till pendeln (det var extra rörigt pga ombygnationer i det lokala trafiknätet)
Det är verkligen en ungdomsstad och väldigt fritänkande.
Och sjuuuuka hus :) Dom buktar utåt och inåt, en del har rest sig och en del sjunkit ihop. Det märks så väl då alla fasader sitter ihop typ :D

Men iaf, så måste jag nog åka tillbaka dit och stanna lite längre än dryga 24h. Det borde ju finnas så mycket att titta på; museeum, secound hand butiker och historiska saker etc etc.


Känner att det rycker och kittlas i resenerven.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0