baka baka liten kaka...


Har blivit en sån förbaskat hurtbulle.
Igår vaknade vi tidigt, så jag dammsug, skurade golven med grönsåpa (mm!) och tvättade lite :)
Sen komme syster Petra, Ina & Peder med lilla bebis Ennie och åt tacos med oss.
Väldigt trevligt :)

Imorse vaknade vi återigen tidigt, vid sjusnåret.
Gick ut på en långpromenad med Midas i morgonsolen, tog med ett äpple som snacks som jag mumsade i mig.
Skönt att gå runt i byn när typ alla sover :)
När vi komme hem blev det frukost med kokt ägg, rostade mackor och o'boy.
Morgan for sen på garaget där han håller på med pickisen, ska svetsa fast flaket ;D
Jag och Midas har varit hemma, katterna har legat på altanen och jäst i solen medans vi har hängt i köket :)
Kakbakning stod på schemat, gjorde jordnötskakor med sylt och chokladkakor med hasselnötscreme.
Midas var inte till så stor hjälp - han har mest legat på kökssoffan och sussat :)

Känns så jävla härligt och vårigt med altandörren på vid gavel, det luktar grönsåpa i huset blandat med tulpandoft..
Och kaklukt ;D

Strax ska jag och jycken in till stan och ha våran sista hundkurssträff.. Känns lite tråkigt att det tar slut.. Men ska gå fler kurser med honom, han verkar tycka det är jätteroligt :)
Skönt att det är ljust och fint nu iallafall, när kursen började i februari började det skymma när kursen startade (kl 15) och när det slutade för dagen (kl 17) var det kolsvart. Deppigt! :S
Ska även svänga förbi moster och mamma, byta lite kakor och matpaj ;)

Igår var jag även förbi grannen Ylva, vars två franska bulldogtikar har fått valpar!
Förbaskade sockersmulor hela bunten! Jag smälter :D
Kull 1 är tre veckor gammal och består av 7 valpar - 1 hane och 6 tikar.
Kull 2 är två veckor och är 2 tikar och 2 hanar.
AAAAAAAAAAAAaaaaaawwwwwwww!




Nu ska jag garnera klart kakorna, and that's it!




Gubbhund :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0