Semesterresa

Ja i sommar ska vi åka på bilsemester :)
Var tanken iallafall, det är ju drygt 1½ månad kvar :D

Först packar vi in oss, dvs jag, Mogge och Petra, i Dodge pickupen och brummar ned till Västerås och Power Meet.
När det är klart där så åker vi vidare söderut till Jönköping och High Chaparall - Petra har ju aldrig varit där!
Tanken var att vi ska komma dit på måndagmorgonen, checka in i en stuga på campingen där och sen gå på Big Bengts helt galna museeum och sedan spendera eftermiddagen på High Chaparall för att sedan avrunda kvällen med att dricka Tequila i våra förhoppningsvis nyinköpta sombreros ;)
Dagen efter åker vi vidare norrut, helst stannar till i Jönköping och kollar läget lite (sist stannade vi bara till på A6 som är ett jättestort köpcentrum) och sen var planen att ta oss till Eskilstuna för att gå på zoo!
Efter det vill jag helst till Uppsala och va där en dag, det hade varit trevligt :)
SEN åker vi hem! :D
Får hoppas pickisen håller utan några större krusiduller hela resan :P

Så nu sitter jag och planerar körrutt och boende och lite sånt roligt :)
Petra sover i soffan efter att vi gått skogspromenad med jyckarna.
Eller rättare sagt, Petra och hundarna sover i soffan ;D
Mogge är på garaget och grejar ipå.

Och imorgon ska jag försöka hitta nån som kan va med hundarna några timmar på dagen så jag och mamma kan åka runt till några bilfirmor och kolla på bilar.
Samtidigt ska Mogge besiktiga min Ford, är gaaaanska nervös! :S
Sen ska den ut på annons.
Nån som är sugen? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0