nyfikenöga

Midas verkar ha blivit klöst i ögonvrån när vi var hos Ina och Peder i fredags. Dumma hund, klättrade upp i katträdet efter Millan. :P

Nåja, det såg väl inte sådär superbra ut i ögat på han igår så jag ringde jourveterinären i Vännäs som tyckte jag kunde avvakta och åka på apoteket och köpa typ bakteriedödande kräm för ögon.
Sagt och gjort, men väl på apoteket så var detta såklart restat för tid och evighet lät det som på kvinnan.. Jahapp.
Köpte ögonskölj och sköljde ögat på honom igårkväll. Har var väl inte sådär vansinnigt imponerad...
Imorse hade det väl inte direkt blivit bättre, var ungefär samma lika så då ringde jag veterinären igen och tänkte om dom kunde skriva ut något motsvarande medel för ögat.
Men då tyckte hon vi skulle åka in och få det undersökt, så jag kastade i mig frukosten och satte mig och Midas i Amazonen för en tur till Vännäs.
Veterinären petade och kikade och pillade, ringde en kollega och trodde till slut att det inte skulle behöva sys. PJU!
Fick ögongugg som man ska trycka ut på insida av nedre ögonlocket som han sedan ska blinka ut.
TRE GÅNGER PER DAG!
Jösses, detta kommer bli en lång vecka..
Nåväl, hon trodde det skulle läka av sig själv så jag får väl uthärda de strider som kommer uppstå tre gånger om dagen i sju dagar och hålla "ett öga" (hihihihihih) på honom.

Tur i oturen så har det inte blivit någon skada på själva irisen eller pupillen, utan det är två revor/klös på cirka 3 mm vardera längst ned längst ut i ögonvrån. Så han verkar ha vänt bort huvudet och ögonen just när han fick en snyting. :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0